6.26.2012

En gravko takker af

Så er det slut med mit ophold i London. Der er blevet pakket ned og sendt afsted, sagt farvel (både til mennesker og steder) og på gensyn, printet billet og alt det der. Jeg skal ud af døren om tre timer. Så er det endegyldigt. Denne sidste just forløbne og forfløjne uge har været meget i gen-besøgets tegn, dog også med plads til at nå at opdage et par flere fantastiske steder i London. Man får aldrig nok af denne by, man kan aldrig rumme den helt og den byder konstant på nye oplevelser. Det er en fryd.

De sidste 9 dage har indeholdt moderne italiensk kunst på Estorick Gallery, sommerudstillingen på Royal Academy, udflugt til Crystal Palace Park, hvor de har en lille samling dinosaurer der står og skuler på forbipasserende, afsked med smukke Hampstead Heath og badning i deres skovsøer, og et par pints på Ale&Cider House i Hampstead (anbefalelsesværdig pub!), et sidste inder-måltid på Inderen og indermæthed, en sidste tur til Polski, en tur til det smarte Maltby Street Market, hvis hipster-faktor sprænger skalaen, men det skal man heller ikke kimse ad, og hov så var Tower Bridge (eller var det London Bridge?) også lige der, så den så jeg også, tre retters menu hjemme på Boundary Rd til ære for Marie som på fuld vis fik forstuvet sin fod (og nu ærgrer sig over at den ikke ser mere maltrakteret ud end den gør, for det ville jo være sejere) med lækre flødestuvede kantareller bl.a., og (dette er næsten det vigtigtste) endelig en hjemmelavet Full English Breakfast for første gang, produceret af Emily & Tom, the pros og i går blev der sat et lækkert og fedt punktum for mit år herovre med mad på en usandsynligt god tapas restaurant og efterfølgende arrangement på the Social med novelle-oplæsning (novellen vi hørte lagde ud med sætningen: "I found his eyeball 15 minuttes before I found the rest of him..." så er stilen lagt) og psykedelisk koncert ved Sonic Boom bagefter. I får lige et par billeder:  

 Chorizo Lollypops med aioli og tempura stegte forårsløg med aioli og soya dyppelse

 Et par dejlige damer på the Social (og nej, det er ikke ligesom Social Club i Århus)
Sonic Boom ville gøre sig godt på Roskilde faktisk..

De mange andre billeder fra min sidste uge bliver uploaded på facebook.

Nu står jeg tilbage med rengøringen af mit værelse, som forresten så sådan her ud indtil i forgårs, hvor jeg endelig kunne hidse mig op til at begynde at pakke ned:



Rodet fremstår ikke ligeså fantastisk som det rent faktisk var. Mit ræsonnement den sidste måned har ligesom været at når alt alligevel skulle pakkes ned kunne man lige så godt bare smide alt på gulvet og lade det ligge. Men nu er her tomt og jeg er også snart væk. Vi ses i Århus :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar